BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Τετάρτη 19 Μαΐου 2010

Τόλης Νικηφόρου-Πέρα απ' τις λέξεις



πώς ονομάζει η γη τον ουρανό
το έρημο νησί τον άδειο ορίζοντα
η νύχτα τη στιγμή που ξημερώνει;

ποια λέξη υπάρχει
για το σούρουπο στα μάτια σου
το μουσικό βελούδο στην αφή σου;

πώς λέγεται
το μονοπάτι στην παλάμη σου
το ουράνιο τόξο
στο χρώμα της φωνής σου
και το καμίνι στην ανάσα σου
μ’ όλα τ’ αρώματα το άγριο μέλι
που αναβλύζει στην επιδερμίδα σου;

πώς είναι ο ήχος
για τη λάμψη εκείνη
πώς τα φωνήεντα
που εκφράζουν το φτερούγισμα
τη μυστική πηγή που κάποτε μας γέννησε
και την ψυχή που έγινε θάλασσα
και μας ενώνει;

ποια είναι η γλώσσα
που μιλάει το φως;

Από τη συλλογή «Το μυστικό αλφάβητο» 2010

25 ΠΕΤΑΛΟΥΔΙΣΜΑΤΑ:

ΣΤΡΑΤΗΣ ΠΑΡΕΛΗΣ είπε...

Όταν διαβάζω τον Τόλη, έχω πάντα την εντύπωση πως πλάθει τις λέξεις του τόσο αιθέρια που νομίζω θα πετάξουνε απ την σελίδα και θα σφηνωθούν στον ουρανό!
είναι μια αίσθηση που νομίζω στην δίνουν οι ποιητές εκείνοι που νιώθουν το σύμπαν του λεξιλογίου σαν ένα νερό κελαρυστό που ρέει αφήνοντας, στην κάθε κοίτη που θα τρέξει, τα νοήματα..
Τον ευχαριστώ γιατί κοινωνώ μιας λυρικής γλώσσας που νομίζω λείπει στον καιρό μας..
και για κείνη την μυρωδιά που μου αφήνει από μικρασιάτικο αεράκι που με συγκινεί!
Την καλησπέρα μου Έλενα!

~reflection~ είπε...

Υπεροχο Λενακι...
ψαχνουμε όλοι μανιωδως τη ΜΙΑ και μοναδική λεξη, που εμπεριέχει το Σύμπαν...

Πως λεγεται εκεινη η λέξη που μου διαφευγει αποψε?..
που παιδιάστικα ξεγλιστρα από τη σκεψη μου και με παιδευει?..
Που παιζει κρυφτό με την επινόησή μου και την έπνευση του ποιητη?....

Πώς λέγεται η λέξη που μονη της ορίζει της ευτυχία, την ολοκλήρωση και το διχασμο του ποιητη μπρος στο Μεγαλειο της δημιουργίας?....

ψιθυρίζει το θρόισμα των φυλλωματων κινούμενο από τον απόκοσμο άνεμο της ρίμας....

Ακους?..

Μια πεταλουδα με το φτερούγισμά της αναστατωσε τη σκεψη του ποιητη....

Εκει μεσα στην αναταραχή και στο συνοθύλευμα ένα πιτσιρικακι σιγοτραγουδα ανυποψίαστο τη ΜΙΑ και ΜΟΝΑΔΙΚΗ λεξη που ψαχνεις....

σσσσσστττττττττ...
κανε ησυχια να φτασει ο απόηχος του παιδικού τραγουδιού μέχρι εδω....

σσσσσσττττττττττ...
ακου!....

~reflection~ είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
~reflection~ είπε...

Το χαμογελο στη φωτοιγραφία σου δεν το αλλαζω με τίποτε...

Ίσως εκει να κρυβεται η λεξη που σιγοτραγουδανε τα πιστσιρικια μεσα στο αμερημνο παιχνιδι τους!.....

Τα φιλια μου, ριμες αδεσμευτης αποτυπωσης στο τρυφερό χαμόγελό σου...

ΕLΕΝΑ-ΒUTTEFLY είπε...

Καλημέρα Στρατή.
Έχεις τόσο δίκιο.. έτσι είναι
ο Τόλης κάνει τις λέξεις να χορεύουν και να ρέουν σαν γάργαρο νερό.. Μεγάλη μαεστρία..

ΕLΕΝΑ-ΒUTTEFLY είπε...

Kαλημέρα Κάκια ( αλήθεια από πού βγαίνει το όνομά σου;)
Με κάθε σχόλιό σου, πάντα σχηματίζεται ένα χαμόγελο στο πρόσωπό μου.
Ευχαριστώ πολύ για τις ωραίες ποιητικές παρεμβάσεις σου..
Φιλιά.

~reflection~ είπε...

Να 'μαι παλι....
ήρθα να ευχηθώ στο πιο γλυκό χαμόγελο Χρονια Πολλά και Χρόνια Υπεροχα....
μέσα από μια αισθαντικότητα που με την υγρασία της, ανθιζει την Άνοιξη των συναισθηματων....

Όσο θα χαμογελας θα έρχομαι...
Αν μια μερα παψεις να χαμογελας θα έρχομαι πάλι, για να σου θυμίζω πόσο γλυκό ήταν το χαμόγελό σου, με σκοπό να ζωγραφιστεί παλι στο προσωπακι σου!...

Φιλακια αμετρητα.... δωρακια στη γιορτή σου...

ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ είπε...

"ποια είναι η γλώσσα
που μιλάει το φως;"
Υπεροχή ερώτηση που δεν χρειάζεται απάντηση. Ας μένει να αιωρείται όπως το φως που βλέπω τώρα να φεύγει στο συννεφιασμένο ουρανό.
Με όλη μου την καρδιά εύχομαι να είσαι πάντα καλά και αυτό το θαυμάσιο χαμόγελο δίπλα να φωτίζει τους γύρω σου.

marilise είπε...

χρόνια πολλά και καλά πεταλούδα γεμάτα χρώματα ,αρώματα φτερουγίσματα και καθαρές σκέψεις !!!!

Velvet είπε...

Εύχομαι χρόνια πολλά
με χιλιάδες πεταλουδίσματα
στην ζωή σου
και με τα φτερά της ποίησης
να ταξιδεύεις
Καλημέρα Ελενα
...

ΕLΕΝΑ-ΒUTTEFLY είπε...

Kάκια,Χριστόφορε,marilise,Velvet...
ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σας...
εύχομαι και σε σας τα καλύτερα..
Καλημέρα

απλο"Ποιηση" είπε...

"πώς λέγεται
το μονοπάτι στην παλάμη σου
το ουράνιο τόξο
στο χρώμα της φωνής σου"

ποιο είναι το μυστικό
του Τόλη
για να γράφει τόσο όμορφους στίχους;

καλημέρα Έλενα!

ΕLΕΝΑ-ΒUTTEFLY είπε...

Μάλλον μια αγέραστη ψυχή Νίκο..
Καλημέρα..όμορφη και ηλιόλουστη σήμερα εύχομαι.. αρκετά με τις βροχές.

KOSTAS PAP είπε...

Τα παντοτινά ερωτήματα της ποίησης και της ζωής ποιο είναι το όνομα της ομορφιάς, της γοητείας, του ταξιδιού, του έρωτα, ποιον περιμένουμε, ποιος μας περιμένει, καλύτερα κανείς για να μείνει άφθαρτη η ομορφιά και ανθεκτική στο χρόνο. Έλενα καλή σου εβδομάδα (και χρόνια πολλά).

marilise είπε...

πέρνα μια βόλτα απο το blog , έχω καλά φυλαγμένο για σένα με στις γιορτινές αναρτήσεις ένα δωράκι!!!!

ΕLΕΝΑ-ΒUTTEFLY είπε...

Κώστα Χρόνια πολλά και σε σένα..
Ευχαριστώ πολύ..
Τέτοια ποιήματα κλείνουν μέσα τους την ομορφιά και δεν την αφήνουν να σβήσει..
Καλημέρα

ΕLΕΝΑ-ΒUTTEFLY είπε...

Σε ευχαριστώ πολύ Marilise..
Καλή σου μέρα..

Δέσποινα Γιαννάκου είπε...

ποια είναι η γλώσσα
που μιλάει το φως;

η γλώσσα της ψυχής , η γλώσσα του έρωτα και της αγάπης που τόσο γλύκά
τόσο λυρικά αποκαλύπτει !!
υπέροχη η ανάρτησή σου Ελενα σ ευχαριστούμε !!!
καλό απόγευμα

ΕLΕΝΑ-ΒUTTEFLY είπε...

Γεια σου Δέσποινα..
Μην ευχαριστείς εμένα.. τον Τόλη Νικηφόρου πρέπει να ευχαριστήσουμε όλοι μαζί, που μας χαρίζει τόσα όμορφα ποιήματα..
Καλό απόγευμα και σε σένα..

Vaso Mprataki είπε...

Αγαπητή μου Έλενα
Με μεγάλη μου χαρά βλέπω ότι η τωρινή ανάρτηση σου ότι είναι ένα ποίημα που το ξεχώρισα και εγώ από την καινούργια ποιητική συλλογή του Τόλη Νικηφόρου ...
Ο ποιητής της έδωσε τον τίτλο «Το μυστικό αλφαβητάρι » εγώ διαβάζοντας το ένιωσα μέσα μου ότι έχω μπροστά μου το αλφαβητάρι μιας καρδιάς ...της καρδιάς του ποιητή !

Ευχές για μια όμορφη εβδομάδα!

ΕLΕΝΑ-ΒUTTEFLY είπε...

Γεια σου αγαπητή μου Βάσω.
Ναι, το ξεχώρισα..
" το μονοπάτι στη παλάμη σου..
το χρώμα της φωνής σου..
ποια είναι η γλώσσα που μιλάει το φως... "
Πώς να αντισταθεί κανείς σε αυτό το ποίημα;
Απλόχερα μοιράζει ο ποιητής τις αισθήσεις σε όλους εμάς..
Όμορφη εβδομάδα και από μένα..

Poet είπε...

Άργησα απελπιστικά να δω αυτή την ανάρτηση. Και τώρα κυριολεκτικά δεν έχω λέξεις να σε ευχαριστήσω, Έλενα, να ευχαριστήσω τον Στρατή που τόσο γλαφυρά και γενναιόδωρα επισήμανε το ουσιώδες στην ποίησή μου, να σας ευχαριστήσω όλους για την ανταπόκρισή σας.

Για μένα είστε μέρος από την ομορφιά του κόσμου, μια ζεστή και παρήγορη ανάσα.

ΕLΕΝΑ-ΒUTTEFLY είπε...

Εμείς ευχαριστούμε Τόλη για την όμορφη συλλογή..
Νομίζω ότι ο Στρατής πραγματικά αποτύπωσε με τον καλύτερο τρόπο την αίσθηση που δημιουργείται σε αυτούς που διαβάζουν τα ποιήματά σου ...

Ο ΜΑΓΟΣ! είπε...

Ελενα μου πολυ ομορφο να εισαι καλα...

ΕLΕΝΑ-ΒUTTEFLY είπε...

Γεια σου Μάγε...
Ναι.. ακόμα ένα πολύ όμορφο ποίημα από τον Τόλη Νικηφόρου..
Να 'ναι καλά..
Καλό βράδυ..